2011.
március
06. 17:17

10 ok, amiért nem öregszenek és híznak el a japán nők

Címkék:
japán étel Az elmúlt 25 évben a japán nők tartották a várható élettartam világcsúcsát: átlagban 86,4 évig élnek. De nemcsak a nők, a férfiak is világelsők ebben a világ 192 nemzete között. Ennek oka nagyrészt az egészséges étrendben rejlik. Az alábbiakban megadjuk a japán receptet ahhoz, hogy aktívan és egészségesen élhessen egészen késő öregkoráig.

1. A japán konyha naponta használ olyan egyszerű összetevőket, mint a hal, a tengeri és szárazföldi zöldségek, a szója, a rizs, a gyümölcsök vagy a zöld tea.

2. A japánok naponta élvezik a házikoszt örömeit. Egy jellegzetes étkezés grillezett halból, egy tálka rizsből, párolt zöldségekből, miso-levesből áll, desszertként gyümölcsöt, italként zöld teát fogyasztanak. A világ halfogyasztásának 10 százalékát a japánok adják, holott a világ népességének mindössze 2 százalékát teszik ki. A rengeteg elfogyasztott omega-3 zsírsav magyarázatot adhat a hosszú és egészséges életre a gyakran fogyasztott káposztafélékkel (brokkolival, káposztával, kelbimbóval, kelkáposztával és karfiollal) együtt.

3. A japán konyhában a hangsúly a friss hozzávalókon van, mindig azokat az összetevőket használják, melyeknek épp szezonja van. A szupermarketek polcain sorakozó árukon nemcsak a lejárat napja, de annak órája is szerepel.

4. A japánok egy-egy étkezés során többféléből esznek keveset, és már gyermekkorukban megtanulják, hogy lassan egyenek, minden egyes falatot külön élvezve. Sohasem rakják tele a tányért, mindenből csak keveset tálalnak és mindent külön tálban. Azt vallják, a több kevesebb, és úgy rendezik el az ételeket a tányéron, hogy étvágygerjesztő legyen. A köretekkel és szószokkal azonban csínján bánnak.

5. A japán ételek szándékosan könnyűek és nincsenek szétfőzve. Az ételek elkészítése javarészt a tűzhelyen történik párolással, grillezéssel vagy wokban történő sütéssel. A szakácsok előszeretettel használnak egészséges olajokat és ízesített húslevest. A könnyed ételek ellenére étkezés után jóllakottnak érzik magukat, de nem pukkadásig tele.

6. A japánok az étkezésekhez kenyér helyett rizst fogyasztanak. A nyugati világban az elhízásért főleg a finomított liszt a felelős, Ön is megpróbálhat naponta egy-két alkalommal félcsészényi barna vagy teljes kiőrlésű rizst fogyasztani kenyér helyett.

7. A szigetországban a reggeli a nap legfontosabb és legkiadósabb étkezése, mely számos fogásból állhat: zöld teából, gőzölt rizsből, tofuval és mogyoróhagymával készült miso-levesből, nori-algából, tojásrántottából vagy egy szelet halból.

8. Az édes desszertek Japánban kevésbé népszerűek, és kisebb adagokban is fogyasztják őket, mint nálunk. A japánok ugyanúgy szeretik a csokoládét, a péksüteményeket, a kekszeket és a fagylaltot, de tisztában vannak vele, hogy túlzott fogyasztásuk megnöveli az étvágyat és károsítja a szervezetet.

9. A japánok máshogyan gondolkodnak az ételekről: míg a nyugati kultúrákban az emberek folyamatosan fogyókúráznak és aggódnak a súlyuk miatt, a szigetországbeliek úgy nőnek fel, hogy többféle ételt szeretnek meg, és nem foglalkoznak az alakjukkal. A gyorsételek népszerűségével azonban a japánok körében is terjedni kezdett az elhízás.

10. A testmozgás a mindennapok részét képezi Japánban, a környezetet úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen a városon belüli biciklizésre, gyaloglásra és általában az aktív életmódra.

Forrás: origo.hu

Vissza
2010.
január
28. 10:23

Így öregedhetünk egészségesebben

 Így öregedhetünk egészségesebben Az Archives of Internal Medicine szaklapban közzétett négy tanulmány szerint a rendszeres testedzés segít abban, hogy idősebb korunkig megőrizzük testi és szellemi egészségünket.
Tovább
2010.
április
27. 20:45

A túlsúly idősebb korban sem törvényszerű

A túlsúly idősebb korban sem törvényszerű A kor előrehaladtával a kilók elleni küzdelem szélmalomharcnak tűnhet. A huszonévesen még látványos eredményeket hozó diéta az évek múlásával hatását veszti, úgy érezzük a plusz kilóktól már csak a koplalás menthet meg.
Tovább
2009.
december
11. 13:54

A vörösbor gátolja az öregedést (is)

A vörösbor gátolja az öregedést (is) A minőségi vörösbor jó hatással lehet egyes betegségek megelőzésére, gyógyítására. Az aktuális kutatási eredményeket összegezték az idei Orvosi Bor-szimpoziumon Kőszegen és Szombathelyen, áll a Vas Népe csütörtöki számában.
Tovább
2010.
július
27. 14:54

Az ország, ahol sok a nyugdíjas

Az ország, ahol sok a nyugdíjas Huszonöt éve folyamatosan a japán nők vezetik a születéskor várható élettartam világranglistáját: a tavalyi adatok szerint átlagosan 86,44 évig élnek - derül ki egy hétfőn nyilvánosságra hozott tokiói kormányjelentésből. A férfiaknál is új hazai rekord az átlagosan várható 79,59 év, de az a világon csak az ötödik helyhez volt elég.
Tovább
2011.
január
16. 10:23

Egy korsó sör távol tart az orvostól

Egy korsó sör távol tart az orvostól Csökkentheti a cukorbaj, valamint a magas vérnyomás kockázatait, és még a fogyókúrában is segíthet a világos sörök visszafogott fogyasztása spanyol orvosok szerint.
Tovább
2010.
december
30. 21:13

Elbutulás ellen is jó a mediterrán étrend

Elbutulás ellen is jó a mediterrán étrend A mediterrán étrenden élő idős embereknél lassabban következik be a szellemi hanyatlás - állapították meg amerikai kutatók.
Tovább
2010.
november
06. 06:30

Felgyorsítják az öregedést a szénsavas üdítők

Felgyorsítják az öregedést a szénsavas üdítők "Az embereknek egészséges étrendre van szükségük, a hosszú és egészséges élet szempontjából pedig meg kell tartani a foszfátok egyensúlyát" - mondta el Dr. M. Shawkat Razzaque, a Harvard Egyetem kutatója. Razzaque és munkatársai három csoport egéren vizsgálta a magas foszfátszint hatásait.
Tovább
2011.
március
05. 08:41

Igazolták, hogy az alma lassítja az öregedést

Igazolták, hogy az alma lassítja az öregedést Az öregedés egyik fő oka, hogy az élet előrehaladtával egyre több halmozódik fel az anyagcsere-folyamatok során keletkező szabadgyökökből, amelyeknek szövetroncsoló hatása van. A szabadgyökök ellen az őket hatástalanító antioxidánsok nyújtják a legfőbb védelmet, amelyek egyrészt a szervezetben termelődnek, másrészt a táplálékkal vesszük fel őket.
Tovább
2010.
február
05. 07:23

Memóriajavító ételek

Memóriajavító ételek Azt, hogy a bőséges zöldség- és gyümölcsevés jót tesz az egészségnek, tapasztalatból is régóta tudtuk, de a tudományos vizsgálatok mind gyakrabban igazolták, hogy ennek magyarázata a különböző flavonoidok szervezetünkre gyakorolt, kedvező hatása
Tovább
2009.
november
21. 23:45

Mit együnk, ha lassabban akarunk öregedni?

Mit együnk, ha lassabban akarunk öregedni? Sokszor eredménytelenül próbálkozunk azzal, hogy idős korunkban elkerüljük a vitaminhiányt és ásványianyag-veszteséget. Mitől függ, hogy hogyan táplálkozunk, ha megöregszünk?
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART