2011.
december
20. 11:41

3 téli zöldség a jó egészségért

Címkék:
sütőtök A téli időszak természetesen nem a zöldségszüret ideje. Ilyenkor a természet alszik, pihen. De a vitamin-utánpótlásra szükségünk van, hiszen télen egyébként is sebezhetőbb az immunrendszerünk. Ebben az időszakban érdemes olyan zöldségeket fogyasztani, amik jól bírják a hideget. Persze napjainkban folyamatosan lehet kapni minden élelmiszert, de ezeknek nem olyan a vitamintartalma, mint egyébként.

Kelbimbó

Sokak számára nem kifejezetten kedvenc ez a növény. Pedig jól elkészítve kifejezetten finom, és nem elhanyagolható az a tény sem, hogy erős támogatást nyújt az egészségünknek. Ez az apró, káposztaszerű zöldség kifejezetten ajánlott azoknak, akik hajlamosak a gyomorfekélyre. Amikor elfogyasztjuk, pusztítani kezdi a szervezetünkben a Helicobacter pylorit nevű kórokozót, amely felelős a betegség kialakulásáért. Másrészt a kelbimbó jótékony hatást gyakorol a májra is.

A benne megtalálható szulfafarán nevű anyag fokozza azoknak az enzimeknek a termelését, amelyek segítségével történik a méreganyagok kiválasztása. Ezzel nem csak a mindennapi immuntámogatást érhetjük el, hanem segít elkerülni a daganatos betegségek kialakulását is. És nem utolsó sorban a kelbimbó azon kevés zöldségek egyike, melyeknek még jót is tesz a hideg. Hatására ugyanis a termésekben megnő a cukortartalom, ezért még ízletesebbek lesznek.

Brokkoli

Szintén egy mellőzött zöldség, pedig a kelbimbóhoz hasonlóan nagyon sok pozitív tulajdonsággal rendelkezik. Hathatós segítséget nyújt a rákos daganatok elkerülésében a benne található izotiocianát-nak köszönhetően. Sőt, nem csak a megelőzésben van fontos szerepe. A brokkoli ugyanis elősegíti a májban azon fehérjék termelését, melyek pusztítják a kórosan burjánzó sejteket.

A másik nagyon pozitív tulajdonsága, hogy rengeteg kalcium található benne. Ennek segítségével elkerülhető az oszteoporozis, vagyis a csontritkulás, amely hazánkban minden harmadik olyan hölgyet érint, aki már átesett a klimaxon. Ráadásul a tejtermékekkel ellentétben nem tartalmaz zsírt, így egy esetleges diétába is könnyebben beépíthető. Magas C-vitamin és folsav tartalma azonban a főzés következtében erősen csökken, ezért inkább gőz fölött puhítsuk meg.

Sütőtök

Kifejezetten jellemző a téli időszakra. Mind az illata, mind pedig az íze a karácsony hangulatát idézi, és persze nem utolsó sorban a szív számára is hathatós védelmet nyújt. Hazánk vezető helyen van a szív és érrendszeri megbetegedések számát tekintve. A sütőtök remek B6-vitamin forrás, mely ezekre a gondokra jó hatással van. Káliumban is igen gazdag, mely a megfelelő vérnyomásért felel, valamint a zöldség javítja a közérzetet is a benne lévő tiaminnak köszönhetően.

A téli időszak megpróbáltatásoknak teszi ki a szervezetünket. Ám ha megkérdezzük nagyanyáinkat, hogy mivel védekeztek régen, akkor láthatjuk, hogy a megfelelő táplálkozás sokat javít a helyzeten. Ne zárjuk ki ezeket a zöldségeket az étrendünkből, csak, mert mindent lehet kapni ilyenkor is. A változatosan és megfelelően fogyasztott ételekkel rengeteg problémát megelőzhetünk, így a gyógyszertárakat sem kell majd olyan sűrűn látogatnunk.

Forrás: szepzold.hu

Vissza
2011.
szeptember
20. 22:57

Vitaminokkal az öregedés ellen

Vitaminokkal az öregedés ellen Minden kornak megvannak a maga létfontosságú vitaminjai. Idős embereknél különösen fontosak, az egészség minél hosszabb távú megőrzésében.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART