2013.
május
14. 15:01

A MÁV felkészült a pótjegybevezetésre

Címkék:
vasúti jegyárak A MÁV felkészült a gyors- és sebesvonati pótjegy bevezetésével együtt járó, szerdán esedékes átállásra - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára.

Völner Pál elmondta: a kiemelt kategóriájú vonatokon már eddig is léteztek pót- és helyjegyek, például az inter- és eurocity, valamint railjet járatokon; most ezek köre bővül. Az eddigi 200 járat, amelyre pótjegy váltása volt kötelező, további 200 járattal bővül május 15-től - tette hozzá.

A pótdíj mértéke 100 kilométerig 150 forint. Ezen a távolságon felül a pótdíj sávosan emelkedik és 500 kilométernél éri el 735 forintos maximumot - közölte az államtitkár.
Megjegyezte: az ügyről egyeztetések folytak a napokban a Fidesz-frakció és a szaktárca között. A frakció kifogása a pótdíj-rendszer bevezetésével kapcsolatban az volt, hogy ha differenciált árképzésről beszél a MÁV, akkor az alacsony színvonalú szolgáltatás esetében is érvényesíteni kell a különbséget. A plusz pénzt egy jármű-felújítási programra szedi be a nemzeti vasúttársaság, vagyis az összegből az ezeken a járatokon közlekedő kocsikat újítja fel, mintegy 300-at.

Elfogadva a Fidesz-frakció érvelését, a MÁV június 1-jéig kidolgozza a 15 legalacsonyabb komfortfokozatú vonalon - ami mintegy 100-120 járatot érint - a 15 százalékos árcsökkentésre vonatkozó feltételeket - tette hozzá.

A bérletesekre nem vonatkozik a pótjegy-váltási kötelezettség - mondta Völner Pál. Emlékeztetett, hogy vannak olyan kedvezményezett csoportok - mint például a 3-6 év közötti gyerekek, vagy a 65 év feletti nyugdíjasok -, akik ingyenesen, jegy nélkül utazhatnak. Nekik a pótjegyre vonatkozóan a továbbiakban egy nagyon kedvezményes árú - 1500 forintos - havi bérlet megvásárlására lesz lehetőségük.
Hozzátette: a vasúti járatoknak több mint 80 százaléka továbbra sem lesz pótjegyköteles Magyarországon, így maga a közlekedési struktúra és a kedvezményrendszer szerkezete lényegében nem sérült.

Újságírói kérdésre válaszolva közölte: július végéig azok, akik nem tudják megváltani a pótjegyet az állomásokon, a kalauzoknál is megvehetik a vonatokon a pótjegyet szankció nélkül. Megerősítette: a vasúttársaság a többletbevételt kizárólag a szolgáltatási színvonal emelésére fordíthatja.

A MÁV-START Zrt. az idén és jövőre mintegy 1 milliárd forintból újít fel közel 300, a távolsági és elővárosi forgalomban közlekedő vasúti kocsit. A személyszállító vasúttársaság a tervek szerint az idén nyárig forgalomba állítja a háromszázadik ingyenes wifi-elérést biztosító kocsiját is. Évente a pótdíjakból - beleszámítva az árcsökkentést is - várhatóan mintegy 600-700 millió forint többletbevétele származik a MÁV-nak - tette hozzá az MTI kérdésére.

Az NFM közlése szerint az utazók adminisztratív terheinek további mérséklése érdekében a tárca elrendelte, hogy a vasúttársaság minden otthoni jegynyomtatással vásárolt menetjegy árából 3 százalékos üzletpolitikai kedvezményt biztosítson legkésőbb 2013. július 1-jétől.

Forrás: MTI

 

Vissza
2013.
május
02. 10:07

Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV

Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV Május közepétől a menetrendben megjelölt egyes gyors- és sebesvonatok használata esetén kötelező lesz gyorsvonati pótjegyet váltani. Az e-ticket rendszerben jegyátvétellel vagy otthoni jegynyomtatással jegyet vásárló utasoknak csak június elsejétől kell megvásárolniuk a pótjegyet.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART