2012.
november
27. 09:04

A rossz masszázsfotel esete

Címkék:
masszázsfotel A duol.hu olvasója ügyvédhez, tán bírósághoz is fordul panaszával de addig szeretné megosztani tapasztalatait nyugdíjas társaival, felkészítve és figyelmeztetve a csapdákra. Termékbemutatós cégnél vásárolt.

Ki ne szeretne utazni, venni, vinni valamit... Ez a termékbemutatókkal foglalkozó cégek nagy vonzereje. Még akkor is, ha nem utazunk messzire mindössze a Dózsa II városrészből a Vasmű út elejére. Ahol egy budapesti cég tatabányai kirendeltsége (ami annyira ki van rendelve, hogy házszám helyett helyrajzi szám jelzi a címét...) érdekes módon masszírozó foteleket, edénykészletet kínál a bemutatóra kíváncsiaknak. Azt, hogy hogyan jön össze a kettő: a fotel és az edénykészlet, nem tudjuk. Azt viszont tudjuk, hogy riportalanyunk, Fekete Istvánné nyugdíjas pedagógus idén július 17-én háromszázötvenezer forintért vásárolt e cégtől egy fotelt és egy edénykészletet, nyolc darab fazekat. Meg is kapta mindkettőt. Némelyik termékbemutatós céget ismerve: ez már eredmény! Csakhogy dobozokban kapta meg őket. A fazekakkal nem volt gond, viszont a fotelt össze kellett volna szerelni.

Igen ám, azonban magyar nyelvű használati útmutató nem volt a dobozban holott információink szerint évtizedek óta szigorúan tilos forgalomba hozni az országban magyar nyelvű használati utasítás nélkül bármit. Valahogy mégis összeszerelték azt a fotelt az ismerősök. Akkor pedig kiderült, hogy a fotel három részéből (támla, ülés, lábtartó) mindössze a támla működik. Kezdődött a telefonálgatás, a levelezés. Feketéné először javítást szeretett volna, ám a fiúk, ahogyan a tatabányai ügyintéző hölgy nevezte őket, a sokadik ígéret után sem érkeztek meg. Ekkor kezdett az a sejtése támadni riportalanyunknak, hogy itt puszta időhúzás zajlik.

Július 27-én írásban el is állt a szerződéstől, és augusztus 9-én postára is adta a fotelt és az edénykészletet. Csak a csomagküldés díja 6805 forint volt, plusz a tehertaxi... De még jól járt, mert már október 19-én visszakapott a pénzéből 330 000 ezer forintot. Húszezer, úgymond, a foglaló volt: ami nem jár vissza. Még a Fejér megyei békéltető testület szerint sem, amelyhez olvasónk panasszal fordult. Előleg visszajár foglaló nem. Dacára annak, hogy ő a vásárlás helyszínén leszögezte: foglalót nem fizet. Utólag az is feltűnt Feketénének, hogy a fotel doboza egyáltalán nem volt eredetinek és sértetlennek nevezhető: elképzelhetőnek tartja, hogy egy másvalaki által már visszaküldött darabot kapott. Mindez a termékbemutatós vásárlások (és némelyik csomagküldő vagy internetes áruház) tipikus velejárója.

Bár riportalanyunk még utólag is sajnálja, hogy a masszázsfotel rossz volt, pedig milyen jól esett volna fájós ízületeinek és gerincének, azt egyre inkább sérelmezi, hogy a javítással, a határidőkkel és a foglalóval így megtáncoltatták. Pedig, ismételjük, még jól járt: könnyen előfordulhatott volna az is, hogy még mindig levelezik, majd évekig pereskedik a vételárért. Azért, nyugdíjas pedagógusként, vagyis minden fillért kényszerűen beosztó emberként Feketéné így szeretné felhívni nyugdíjastársai figyelmét arra, hogy ne vásároljanak termékbemutató cégektől, mert igen nagy a kockázat, és roppant csekély a nyereség. Ha van nyereség egyáltalán. Rajtunk nem múlik: íme, sokadszorra is közzétettük egy pórul járt ember tapasztalatait, bemutattuk a terméket s a kálváriát. Reméljük, hogy mindez nem volt hiábavaló.

Forrás: duol.hu,Pekarek János

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART