2013.
július
17. 20:14

Betegek panaszkodtak a János Kórházban

Címkék:
János Kórház Vizsgálat lefolytatására kérte fel a fővárosi Szent János Kórházat érintő betegpanaszok miatt az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatóját Szócska Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának egészségügyi államtitkára.

Az Index a héten két nap is beszámolt a János kórházban tapasztalható állapotokról. A hírportál keddi cikke szerint csaknem száz levelet kaptak a János kórház "szervezetlen és embertelen működéséről". "Nulla tájékoztatás, csapnivalóan rossz betegirányítás" - írták.

Az OBDK közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől - tették hozzá.

A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre - tették hozzá.

Az OBDK közölte: "a betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése". Ennek érdekében - folyamatos telefonos elérhetőség mellett - hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János Kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében - olvasható a közleményben.

Forrás: MTI

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART