2012.
augusztus
19. 11:15

Dinnyediéta

Címkék:
görögdinnye Sokan a nyaraláson kívül még egy fontos dolgot várnak a nyári időszakban: a dinnyét! A görög- és sárgadinnye idénygyümölcs, így ilyenkor július–augusztus környékén fogyasszunk minél többet belőle. A dinnyével fogyni is lehet, az egyik leghatékonyabb diétás gyümölcs.

Folyadékot pótol

A dinnye közel 92%-a víz, így a nyári melegben fokozott folyadékszükségletünknek különösen jót tesz e lédús gyümölcs fogyasztása. Létezik olyan diéta, amely a dinnye kizárólagos fogyasztását javasolja, ami szigorú szakmai felügyeletet igényel. A dinnye szénhidráttartalma nagyobbrészt szőlő- és gyümölcscukorból áll, ami gyorsan hasznosítható energiaforrásnak számít, akár szellemi, akár fizikai igénybevételről van szó. Kiemelendő élelmirost-tartalma, amely elegendő folyadékbevitel mellett segíti a salakanyagok távozását, a bélflóra egyensúlyban tartását, illetve a vércukorszintnek a mérséklését.

Immunrendszert erősít

A görögdinnye húsának vörös színét adó karotinoidok antioxidáns hatásúak, így fogyasztásuk hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez, a daganatos betegségek megelőzéséhez, a szív védelméhez és az öregedési folyamatok lassításához is. A görögdinnyefajták gazdagok káliumban, magnéziumban, kalciumban és mérsékelt mennyiségben nátriumban és foszforban is. Ezen ásványi anyagok megfelelő arányú bevitele a keringési rendszer egészségét szolgálja. A B-vitaminok, a C-vitamin, valamint a folsav segíti a megfelelő anyagcserét és az immunrendszer erősségét.

Segíti az emésztést is

Mint minden üdítő gyümölcsben, a dinnyében is találhatóak gyümölcssavak, mint a citrom- vagy almasav, illetve kellemes illatot kölcsönző illóolajok is. Ezek fokozzák az emésztést és étvágygerjesztő hatásúak, azonban a dinnye nagy víztartalma révén erősen telítő hatású is egyben. Fontos ki emelni, hogy a gyümölcsök, így a dinnye a ki egyensúlyozott táplálkozás alapvető elemei. Az egy napig tartó gyümölcsnap, dinnyenap akár több alkalommal is megismételhető a nyár folyamán, ugyanis élelmirost- és víztartalma kiválóan alkalmas a kiválasztás serkentésére, míg cukortartalma gyorsan hasznosuló energiát ad a létfontosságú folyamatokhoz.

Szépíti a bőrünket

A görögdinnyében található citrulin a fehérje építő anyagok egyik fontos alkotóeleme. Elengedhetetlen a mozgásszervek egészséges működéséhez. A kötőszövet erőssége pedig különösen a narancsbőrre hajlamos nőknek lehet fontos, hiszen minél feszesebb a kötőszövet, annál szebb és simább a bőr felülete. Mindezen érvek mellett fogyasszunk gyakran dinnyét a nyári hónapokban!

Forrás: gyorplusz.hu
Szerző: Huszár Margit dietetikus

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART