2009.
október
23. 21:04

Jó memória minden életkorban

Címkék:
számítógépes nagyi Nem kell beletörődnünk abba, hogy egyre több dolgot felejtünk el, hogy például nem találjuk a kulcsot, vagy nem tudjuk, miért jöttünk a boltba. Bármilyen korúak vagyunk is, tehetünk valamit azért, hogy jobb legyen az emlékezőképességünk.

30-as éveinkben

Tisztítsuk ki a fogközeinket minden nap, ugyanis a fogkő nagyon rossz hatással van a memóriára. Immunreakciót vált ki, amely megtámadja az ereket, így nem tudnak elegendő oxigént és tápanygot szállítani az agyba.

Megosztott figyelem az edzőteremben. Az edzéshez hasonlóan agytornai s létezik, és a legjobb a kettőt egyszerre végezni. Például fejtsünk keresztrejtvényt a szobabiciklin, vagy tanuljunk nyelvet futás közben.

Együnk halat. A halakban lévő omega-3 zsírsav kimondottan memóriaerősítő, mert csökkenti az erek gyulladását és erősíti az idegpályákat védő burkot. Legjobb a lazac és a pisztráng.

40-es éveinkben

Játsszunk! A3-D Rubik kocka például bármely életkorban jó az agy karbantartására, de bármely problémamegoldó játék megfelel.

Spotoljunk! Ha heti 3 alkalommal megemeljük a pulzusszámunkat, jelentősen nő az agy vérellátása, ezt már 20 perces tempós sétával is el lehet érni, de hasznos még a hétvégi kocogás is.

Kártyázzunk! A kártya a stratégia és a memória kombinációja, és miután kiszámíthatatlan, sokkal előnyösebb, mint az egyedül végzett gyakorlatok.

50-es éveinkben és azon túl

Evőpálcika, kötőtű. Vizsgálatok szerint az ujjbegyek foglalkoztatása közvetlenül stimulálja az agyat. Az evőpálcika használata, a kötés, de még az is, egy tollat görgetünk az ujjaink között, serkenti a vérkeringést, így jótékony hatással van az agyra.

Játsszunk elektronikus játékokat! Ebben a korban sem öreg még senki az egyszerűbb videó-, vagy számítógépes játékokhoz. Önmagában az, hogy valami újdonsággal találkozunk, megmozgat olyan agyterületeket, amelyeket nem használunk minden nap. Aki ettől idegenkedik, azon játsszon egyett a televíziós kvízek játékosaival.

Ételek, amelyek mindenkinek ajánlhatók

Az alább ételek, italok hasznosak a memória hanyatlása ellen.

Spárga, kék áfonya, kakaó, kávé, tojássárgája, indiai curry, vörösbor, rozmaring, lazac, paradicsomszósz,  dió.

Forrás: Informed

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART