2011.
szeptember
03. 05:51

Kampány a csaló agitátorok ellen

Címkék:
Porszívó Kampányba kezd a Fogyasztóvédelmi Egyesület az átverős árubemutatók ellen. Havonta tíz átvert vásárló jelentkezik az egyesületnél jogsegélyért, az idős emberek hiszékenységét kihasználva árulják sokszor hasznavehetetlen, felárazott portékáikat ezek a cégek.

Buszos kirándulás, olcsó és finom ebéd, no és ajándék! - ismerősen hangzik?! Szabadon garázdálkodnak az egy napos utakat szervező cégek, melyek kirándulásai szinte egytől-egyig egy olyan termékbemutatóval végződnek, ahol haszontalan portékákat tukmálnak rá a gyanútlan vásárlókra. A fogyasztóvédők évek óta harcolnak az ilyen cégekkel, eddig kevés sikerrel. A jól kigondolt taktikának rendre bedőlnek az ügyfelek. Egy színes levelezőlapon egy napos kirándulásra csábítják a kikapcsolódásra éhes vásárlókat valamely szomszédos országba, nagyobb hazai városba.

Novák Ferenc, Somogy Megyei Fogyasztóvédelmi Egyesület:
- Vagy éppen a hazai jó nevű termálfürdőkbe viszik a vendégeket, ajánlanak egy ebédet és úgy mellesleg a sorok között elrejtve meghallgatnak többnyire az egészség megőrzéssel meg hasznos termékekkel kapcsolatos tájékoztatót. Rendszerint már a buszon elkezdik kábítani a résztvevőket.

Az egyesület úgy tudja, Németországban már betiltott cégek „szakemberei" képezik ki a magyar ügynököket.

Novák Ferenc:
- Olyan terméket sóznak rá, amire általában nincs szüksége. Ezek szabadárasak,  rendszerint nincs meg a kellő szervizhátterük. A Murphy törvénye szerint, ami tönkremehet az tönkre is megy, és ez tönkre is megy! Ilyenek a 3-400 ezer forintos áron értékesített gőzölős porszívók, aztán kicserélik és a harmadik, negyedik csere után már nem is lehet elérni ezeket a cégeket.

A Somogy Megyei Fogyasztóvédelmi Egyesülethez havonta 8-10 ilyen ügy érkezik be. Általában az apró betűs részben vannak a részletek, mint minden szerződés esetében.

Novák Ferenc:
- A kutya itt van a legtöbbször elásva, mert ezeken a termékbemutatókon olyan szerződéseket íratnak alá, hogy a szerződéskötéstől számított nyolc napon belül ha meggondolja magát, elállhat. Igen ám, de azt mondják neki, hogy nénikém, ezt majd kiszállítjuk magának, nem kell ezt a nehéz porszívót cipelni.

A termék persze csak 12, vagy 14 nap múltán jut el a vásárlóhoz, akkor pedig már nem tud elállni a vásárlási szándékától. Komolyabb eredményt nemrégiben sikerült elérnie az Egyesületnek, egy, a termékbemutatóiról híres győri székhelyű cégről a minap derült ki, hogy felszámolják. A baj csak az, hogy ezek a cégek, új néven néhány hónap múltán újjáélednek és tovább szedik áldozataikat.

Forrás: Somogy Tv

Vissza
2010.
november
24. 10:09

Így verik át az időseket a termékbemutatókon

Így verik át az időseket a termékbemutatókon "Fergeteges bemutató", "ingyenes tanácsadás", "meggyógyítjuk, megfiatalítjuk, megszépítjük", "a csodamatrac rendbe hozza", "INGYEN! INGYEN! INGYEN! GARANTÁLT NYEREMÉNY!" Ilyen és ehhez hasonló szlogenekkel csábítják - elsősorban az idősebb korosztályt - a vállalkozások bemutatóikra, ahol aztán - ha nem később - kiderül, hogy semmi sincs ingyen, semmi sem garantált, és végképp nem gyógyítja, szépíti, fiatalítja meg az adott termék az erre vágyókat.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART