2012.
december
18. 09:45

Karácsonyi vásárlási láz a neten

internet Az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor regisztrálják az e-kereskedők - derül ki az eNET-Telekom Jelentés az internetgazdaságról című kutatásának összegzéséből. A tájékoztató szerint az elmúlt egy évben 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online módon.

Az online kiskereskedelem forgalma töretlenül növekszik annak ellenére, hogy a hagyományos kiskereskedelmet súlyosan érintette a 2008-ban kezdődött válság. Ugyan 2011-re az összesített 6,5 ezer milliárdos forgalom már meghaladta a 2008-as szintet, ez az eredmény zömében az élelmiszer szektor áremelkedéseinek köszönhető. A többi szegmensben inkább stagnálás vagy gyenge csökkenés jellemző - vélik az elemzők.

Ezzel szemben az e-kereskedők az idén várhatóan mintegy 177 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak, ami 14 százalékos bővülést jelent. Ez a teljes kiskereskedelemi forgalom 3 százaléka. A bevételek jelentős részére, mintegy 40 százalékára az idén is az év utolsó két hónapjában tesznek szert az ünnepek előtti megnövekedett vásárlások miatt.

Az online vásárlások átlagos kosárértéke is magasabb, mint a hagyományos vásárlásoké: interneten egy vevő egy alkalommal átlagosan hétezer forintot költ, míg a hagyományos kereskedelemben csak háromezret.

Az idei év slágertermékei a kutatás szerint az okostelefon, a tablet és a parfüm. A vásárlók közül sokan ugyan online rendelik meg az árut, ám még inkább elmennek érte, és személyesen veszik át. Az idén már itthon is széles körben terjed az a nemzetközi trend, amely szerint a vevők nemcsak az eseti jellegű vásárlásaikat intézik online, hanem a rutinbevásárlásokat is.

Az összes forgalom 70 százalékát azonban még készpénzben bonyolítják le. Ezt az átvétellel egybekötött bankkártyás fizetés (15 százalék), a banki utalás (10 százalék) és végül 5 százalékkal az online bankkártyás fizetés követi - tartalmazza az összegzés.

Forrás: MTI
 

Vissza
2012.
november
27. 17:43

Karácsonykor tudatosabb ajándékvásárlásra lehet számítani

Karácsonykor tudatosabb ajándékvásárlásra lehet számítani Az idei karácsonykor tudatosabb ajándékvásárlásra lehet számítani, a korábbi évek tendenciáinak megfelelően idén is a konyhai kisgépek, szépségápolási és szórakoztató elektronikai termékek iránt nőhet a kereslet - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART