2012.
november
23. 11:15

Megnyílt a Nyugdíjas Expo

Címkék:
Nyugdíjas Expo November 23–25. között kétszáz kiállító részvételével a SYMA-csarnokban rendezik meg a IV. Nyugdíjas Expót. Az ország egyetlen kifejezetten szépkorúaknak szóló kiállításán sokszínű program, sztárfellépők, koncertek, termékbemutatók, ingyenes szűrővizsgálatok egészségügyi és életmód-tanácsadás, vásárlási kedvezmények, karácsonyi vásár várja a látogatókat. A kiállításról Galisz Tamással, a kiállítást szervező G-Mentor Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

– Látszik-e valamilyen tendencia, növekszik-e évről évre a kiállítók, látogatók száma? Mert ha igen, akkor talán azt jelzi, hogy a társadalomban tudatosul a tény: szerencsére egyre több idős ember él közöttünk, és ez egy fontos réteg.

– Trendváltozást mutat a kiállítás iránti érdeklődők és a kiállítók számának alakulása. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a társadalom eljutott a felismeréshez: az ötven feletti réteg – amelybe a nyugdíjasok is beletartoznak – nagyon is jelentős társadalmi erőt, potenciált képvisel, minden tekintetben. Egyrészt a lakosságon belül növekszik az idős emberek aránya, hazánkban ma már egyharmad, másrészt nő az aktív idősek rétege, akik fogyasztóként is jelentős vásárlóerőt képviselnek. A fejlett világban a gazdasági élet szereplői már korábban, s újabban nálunk is érezhetően felismerték, hogy érdemes elmozdulni a kizárólag a 18–45 éves korosztályra, mint potenciális fogyasztórétegre építő marketingstratégiáktól és nyitni az 50+ plusz korosztály felé. Ez jól felfogott érdekük, hiszen tévedés azt hinni, hogy e réteg kizárólag olyan öreg emberekből áll, akik fogyasztóként leírhatók, mellőzhetők. Sőt! Ezt látjuk mi is, tavalyhoz képest mintegy ötvennel több kiállító tartotta érdemesnek megjelenni a Nyugdíjas Expón. A tavalyi 120-ról 156-ra növeltük a standok számát, és az idén már összesen 200 kiállító mutatja be termékeit és szolgáltatásait.

– Vannak visszatérő kiállítók, ez nyilván azt jelzi, hogy elégedettek, nekik „bejön ez a bolt”, jól választottak célcsoportot.

– Kiállítóink jelentős számban azonosak a korábbi években is megjelent cégekkel, mind a hazai kis- és középvállalati kör, mind a nagyvállalatok, szállodaláncok vagy gyógyszergyárak érdemesnek tartják a részvételt. A kiállítást egyrészt marketingcélokra, másrészt konkrét üzletkötésekre, értékesítésre is felhasználják. Ugyanakkor azok számára is egyre vonzóbb a kiállítás, akik korábban csak hallottak róla, hiszen egy-egy szakmán belül szájról szájra is terjed a jó hír, és a konkurens cégek sem akarnak kimaradni.

– Az új kiállítók milyen területről, üzleti szférából érkeztek?

– Nagyon nehéz leírni, hiszen rendkívül széles a paletta. Az egészségipartól a táplálékkiegészítőkig, a hazai üdülési és wellnesskínálattól az egzotikus utazásokig, a különböző egészségügyi szolgáltatásoktól a szépségápolásig terjed, de vannak banki, befektetési, táplálkozási vagy életmód-tanácsadók, sokféle szűrési program, sőt közeledvén az advent, még kisebb karácsonyi ajándékvásár is.

– Ez a rendezvény jóval több, mint egy hagyományos értelemben vett expo, hiszen vannak helyben igénybe vehető szolgáltatások, szórakoztató programok. Miért mozdultak ebbe az irányba, ezért jönnek a látogatók?

– A Nyugdíjas Expót sokszínű, vonzó hétvégi programmá is tettük, a műsort úgy állítottuk össze, hogy e korosztály találkozhasson a kedvenceivel. Élőben hallgathatják a látogatók Bangó Margitot, Koós Jánost, Bakacsi Bélát, a Hot Jazz Bandet és az Operettszínház sztárjait, akik egyebek közt klasszikus operettekből, a Marica grófnőből, a Csárdáskirálynőből adnak elő népszerű operettslágereket. Ez a mi, azaz a rendezők részéről a plusz, amit hozzáteszünk, s ami nyilván növeli az expo vonzerejét, látogatottságát. Bár erre eddig sem volt panaszunk, általában nyitástól zárásig tele a csarnok, a műsor alatt pedig még a karzat is megtelik.
 

Forrás: Jókor Tv

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART