2010.
február
05. 07:23

Memóriajavító ételek

Címkék:
gyümölcskosár Azt, hogy a bőséges zöldség- és gyümölcsevés jót tesz az egészségnek, tapasztalatból is régóta tudtuk, de a tudományos vizsgálatok mind gyakrabban igazolták, hogy ennek magyarázata a különböző flavonoidok szervezetünkre gyakorolt, kedvező hatása

Idős korban mérhetően javítja a gondolkodási képességet és a memóriát a sok flavonoidot tartalmazó ételek, italok rendszeres fogyasztása. Fekete csokoládé, tea, bor - azok az idősödő hölgyek és urak, akik egész életükben rendszeresen fogyasztottak teát, csokoládét, bort, a gondolkodást vizsgáló elmepróbák során sokkal jobban teljesítettek, mint azok, akik az előbbi élvezeti cikkek egyikével sem éltek.


Azt, hogy a bőséges zöldség- és gyümölcsevés jót tesz az egészségnek, tapasztalatból is régóta tudtuk, de a tudományos vizsgálatok mind gyakrabban igazolták, hogy ennek magyarázata a különböző flavonoidok szervezetünkre gyakorolt, kedvező hatása. A szakirodalomban sokat írtak erről a kérdésről, de egyértelmű válasz még nem született. A biztató eredményt hozó vizsgálatokat a táplálkozástudomány vezető folyóirata, a Journal of Nutrition összegezte. A kutatók elsősorban azzal foglalkoztak, hogy a flavonoidok bizonyíthatóan javítják-e a szív- és érrendszeri betegségek lefolyását, illetve gátolják-e a rosszindulatú daganatok kifejlődését.

Vissza
2010.
január
28. 10:23

Így öregedhetünk egészségesebben

 Így öregedhetünk egészségesebben Az Archives of Internal Medicine szaklapban közzétett négy tanulmány szerint a rendszeres testedzés segít abban, hogy idősebb korunkig megőrizzük testi és szellemi egészségünket.
Tovább
2009.
december
11. 13:54

A vörösbor gátolja az öregedést (is)

A vörösbor gátolja az öregedést (is) A minőségi vörösbor jó hatással lehet egyes betegségek megelőzésére, gyógyítására. Az aktuális kutatási eredményeket összegezték az idei Orvosi Bor-szimpoziumon Kőszegen és Szombathelyen, áll a Vas Népe csütörtöki számában.
Tovább
2009.
november
15. 14:41

Idősek táplálkozása: több fűszer, sok folyadék

Idősek táplálkozása: több fűszer, sok folyadék Lényeg a tápanyaggazdagság! Az időseknek kevesebb kalóriára, ellenben ugyanolyan sok létfontosságú tápanyagra van szükségük, mint a fiatalabbaknak. Fogyasszon sok gyümölcsöt, zöldséget (különösen hüvelyeseket: babot, borsót, stb.), teljes kiőrlésű gabonaterméket, tejterméket, sovány húst (és hústerméket), halat, tojást, valamint növényi olajat.
Tovább
2009.
augusztus
24. 00:13

Oliva és hal az infarktus ellen

Oliva és hal az infarktus ellen A mediterrán országokban, de Észak-Európában is jellemzően kevesebben kapnak szívinfarktust, szívbetegséget, mint nálunk. Szakemberek szerint a kedvező statisztika azt mutatja, hogy kevésbé stresszes életmódot folytatnak, és egészségesebben étkeznek: az olivaolaj, valamint a tengeri halolaj segít megelőzni a betegségeket.
Tovább
2009.
november
03. 19:12

Páfrányfenyő az elbutulás ellen?

Páfrányfenyő az elbutulás ellen? A páfrányfenyő (ginkgo biloba) fokozza az agy vér- és oxigénellátását, javítja a szellemi teljesítőképességet, alkalmas időskori memóriaproblémák kezelésére és roboráló szerként is alkalmazható.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART