2012.
december
16. 10:20

Mit és mennyit igyunk?

Címkék:
csapvíz Egy felnőtt embernek naponta 2-3 liter folyadékra van szüksége, hogy a szervezetében végbemenő folyamatok tökéletesen működjenek. A legjobb, hogyha a napi folyadékszükségletünket csapvízzel vagy szénsavmentes ásványvízzel elégítjük ki, de az is jó, ha gyógyteával váltogatva fogyasztjuk. Például a zöldtea vagy a csipkebogyó tea remek választásnak bizonyul, hiszen tele vannak antioxidánsokkal és értékes ásványi anyagokkal.

Szebbé teszi a bőrt

Bőrünket nemcsak külsőleg, krémek segítségével hidratálhatjuk, hanem belülről is, mégpedig a legalapvetőbb folyadékkal, mely nélkülözhetetlen számunkra.

A víz nemcsak egészségünk miatt fontos, hanem elengedhetetlen szépségünk megőrzése érdekében is. Ha sok vizet iszunk, bőrünk érzékelhetőbben puhább és selymesebb lesz, ráncaink pedig kisimulhatnak.

A szellemi működést segíti

Ha nem iszunk kellő mennyiségű folyadékot, akkor dehidratálttá válhatunk, amelynek egyik következménye a fejfájás és a koncentrációs készség jelentős csökkenése.

Figyelmetlenné és szétszórttá válhatunk, ezért nagyon fontos, hogy megigyunk naponta 2-3 liter vizet. Már 2% folyadékveszteség esetén is csökken a szellemi teljesítőképességünk.

A legalapvetőbb folyamatokban játszik szerepet

A folyadékbevitel részt vesz az emésztési folyamatokban; ha nem iszunk eleget, akkor felléphetnek nehézségek.

Emellett nagy szerepet játszik a tápanyagok szállításában és a salakanyagok kiválasztásában is. Valamint helyre állítja a sav-bázis egyensúlyt, illetve a testhőmérsékletet és a vizelet hígítását is szabályozza.

Ásványi anyagok pótlása

Sokan nem isznak elegendő vizet, pedig ha szervezetünk folyadékot veszít, akkor a vízzel együtt az ásványi sók is kiürülnek a szervezetünkből. A folyadékbevitel egyensúlyban van szervezetünkkel, ezért ha például sportolunk, megizzadunk, vagy olyan tevékenységet végzünk, amely fizikailag megterhel, akkor még több vízre van szükségünk.

A kutatások kimutatták, hogyha testtömegünkből már 5% folyadékot vesztünk, akkor munkaképességünk 30 %-kal is csökkenhet.

Méreganyagok ellen

A sejtjeink információ cseréjében is nagy szerepet játszik a megfelelő folyadékbevitel, hiszen ha kiszáradunk, és nem iszunk eleget, akkor szervezetünkben felhalmozódhatnak a méreganyagok, amelyek megakadályozzák a sejtek közötti információáramlást.

Emellett segíti megtisztítani szervezetünket, ezért érdemes minél több vizet vagy gyógyteát fogyasztani.

Védi a csontokat és helyreállítja a vérnyomást

Csontjaink számottevő részét is víz alkotja, ezért nagy szerepet játszik a folyadékbevitel a csontok egészségében.

Emellett a csontsejtek képződésében is segít, valamint síkosítja az ízületeket és megvéd a kopástól is. A folyadékbevitel biztosítja a megfelelő vérnyomást és a vérkeringést is, ezért fogyasztása elengedhetetlen.

Forrás: bien.hu

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART