2011.
június
24. 23:05

Nordic walking, a sokszínű, változatos mozgásforma

Címkék:
nordic walking A nordic walking speciális alapanyagú botokkal a szabad levegőn gyaloglás, valamint nyújtó és erősítő gyakorlatok összessége. Egy olyan, az egész testre ható edzésmódszer, amely a karnak a bottal végzett munkája révén a teljes izomzatot igénybe veszi, erőteljesen hat a szív- és érrendszerre, fokozza a vérkeringést és az anyagcserét. A nordic walking sokszínű, változatos mozgásforma, hiszen minden évszakban, csoportosan és egyedül, változó intenzitással, sík terepen vagy hegyvidéken gyakorolható.

A személyes célokat és képességeket figyelembe vevő rendszeres nordic walking edzés garantálja a jó egészséget, erősíti a csontokat, izmokat, ízületeket, aktivizálja az immunrendszert, mégpedig mindezt kellemes, fájdalom nélküli edzések révén. Különösen olyan emberek kezdhetik el így könnyedén a sportolást, akik már hosszabb ideje nem végeznek rendszeres testmozgást, egészségi problémával, túlsúllyal küzdenek. A nordic walking ugyanis az izomzatot, az ízületeket, a szív- és érrendszert kíméletesen terheli meg. Az izmok 90 százalékát megmozgatja, másképpen, mint a futás vagy egyszerű gyaloglás során, hiszen a bothasználat révén a felsőtest is dolgozik. A nordic walking különösen az alkarfeszítő- és hajlítóizmait, a hátsó vállizomzatot, valamint a has-, a mell- és a hátizmokat mozgatja meg.

A nordic walking kiválóan alkalmas zsírégető edzésre, mivel az aktív bothasználat révén átlagosan 20 százalékkal több kalóriát éget el a szervezet, mint a normál gyaloglás során. Mint minden állóképességi sport, a nordic walking is erősíti a pozitív beállítottságot és az általános jó közérzetet, valamint segíti az egészséges életstílus kialakítását. Beépíthető a napi ritmusba, nemcsak edzések, túrák keretében, hanem a hétköznapi feladatok elvégzése (bevásárlás, ügyintézés, stb.) során is alkalmazható („háztól házig”). Hangsúlyozandó, hogy mindezek a hatások csak a szakszerű és helyes technikával végzett tréningekkel érhetők el.

A modern kor emberét igen sok negatív stressz éri nap, mint nap: káros környezeti hatások, a család és munka közötti egyensúly megtartásának nehézségei, magas teljesítmény-követelmények, stb.. Az életünket számos tényező bizonytalanítja el, megbontva az egészséges harmonikus életvitelt. Ezeknek a negatív tényezőknek egyik orvossága a mozgás, a nordic walking különösen.

A nordic walking egyszerű, könnyen megtanulható, mindenütt, mindenkor, minden életkorban végezhető. A terhelés a gyengétől egészen a teljesen intenzív edzésig terjed, minden izomcsoportot átmozgat, és egy időben erősíti és fejleszti az állóképességet és az ügyességet. A szabadban eltöltött idő és a természeti környezet ideális stressz oldást és energia felvételt, valamint teljes mértékű kikapcsolódást jelent.

A természet élménye, a friss levegő, a természet hangjai: mind elősegítik a jó közérzetet. Nordic walking mozgás közben több oxigénhez jut szervezetünk. Élénkül gondolkodásunk, ellazul a testünk, növekszik a kreativitásunk, emelkedik a boldogsághormonjaink szintje. A rendszeres, mértéktartó mozgás alapvető jelentőséggel bír egészségünk megőrzésében.

Forrás: Falusi turizmus tájékoztató

Vissza
2009.
december
07. 14:39

Idős korban jobb a gyorsabb sétálás

Idős korban jobb a gyorsabb sétálás Egy francia felmérés szerint a lassabban sétálók háromszor gyakrabban halnak meg szív- és érrendszeri problémák miatt gyorsabb kortársaiknál.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART