2011.
október
07. 13:28

Nordic walking, az öregedésgátló sport

Címkék:
nordic walking Óriási sikernek számít a hazánkba is a nordic walking, azaz az északi járás. Ez a botokkal való séta egyesíti a futás, a sífutás és gyaloglás előnyeit, de közben kíméli az ízületeket és regenerálja a szervezetet. A két speciális boton kívül különösebb felszerelést nem igénylő sport összehozza a családot, a barátokat, és így hamarosan mindenki kedvenc időtöltése lehet.

Napjainkban már egyre többen keresik a természetben végezhető sportolási lehetőségeket. Közkedvelt szabadtéri mozgásnak számít a futás, a biciklizés, és a nordic walking. Ez a dinamikus, lendületes séta a speciális botok segítségével fejleszti az állóképességet, formában tartja a testet és a lelket.

Milyen felszerelésre van szükségünk?

A nordic walking egyik fő előnye az olcsósága, mert a botok beszerzésén kívül nem igényel semmilyen extra költséget. Botok anyaga lehet karbon, üvegszál, fém és ezek keveréke, a markolaté parafa, és a végén elhelyezkedő papucsoké levegő cellás gumi. A jó bot könnyű, nem teleszkópos, könnyűfémből készül, markolata kényelmes, megfelelő szögben beállított gumipapuccsal rendelkezik, és örökké tart. A megfelelő bot mérete a testmagasság 68%-a, típusa igazodik a sportolási igényhez.

Kinek ajánljuk ezt a sportot?

A nordic walkingot kortól függetlenül mindenkinek ajánljuk, akik szeretnek a természetben sétálni, és formában akarják tartani testüket. Tökéletes edzéstípus lehet azok számára, akik a most kezdenek el rendszeresen mozogni, szeretnének fogyni, és egészségesebben élni. A nordik walking kiváló sportolási lehetőség nyak, váll és hátfájásban, magas vérnyomásban, cukorbetegségben, szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek. A botokkal való sétát javasolják időseknek, kismamáknak, túl súllyal küzdőknek és rehabilitáción résztvevőknek is.

Miért éppen a nordic walking?

A nordik walkingot megelőző és befejező nyújtó gyakorlatok visszaadják a test hajlékonyságát, fiatalságát. A botokkal való séta kíméli a csípő és térd ízületeket, megmozgatja a test izmainak 90%-át, oldja a bennük lévő görcsöket, csökkenti a stresszt. A mozgás növeli az állóképességet, javítja a vérkeringést. Ez egy kiváló zsírégető sport, jótékonyan hat a testre és lélekre. A helyes technikájú edzés alatt az állandó pumpáló kézmozdulat segíti a megfelelő véráramlást, a magas vérnyomás kezelését, és erősíti a szívet. A szabadban történő gyaloglás javítja a vér oxigénellátását, az agyműködést, és az egyensúlyozó képességet, növeli a nyugalomérzetet, és kiegyensúlyozottabbá tesz.

A rendszeres sporttal megőrizhetjük fiatalságunkat, egészségesebbek és fittebbek lehetünk.

Forrás: nepszava.hu

Vissza
2010.
szeptember
13. 22:41

A rendszeres séta az agyunkat is fiatalon tartja

A rendszeres séta az agyunkat is fiatalon tartja A szakemberek egy éven át kísértek figyelemmel hetven idősebb, 60 és 80 év közötti felnőttet. A rendszeres napi séta nem csupán a testünket tartja fiatalon, de az idő előrehaladtával egyre lassuló agyi áramköreink működésére is jótékony hatással van - derült ki egy nemrég megjelent tanulmányból.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART