2010.
március
30. 08:08

"Ötven évesen mindenkinek olyan arca van, amilyet megérdemel"

Címkék:
bevásárlás Az 50 feletti generáció fogyasztói szokásairól, a kedvenc márkákról, a márkahűségről, az idősebbeknek szóló reklámokról lesz szó azon a konferencián, amelyet a Magyar Fogyasztó Platform szervez. A résztvevők előadást hallhatnak arról is, hogy az 50+ korosztály hogyan igyekezett átvészelni a válságot.

Részletek az előadók ajánlatából:

 

Észrevesszük-e, hogy öregszünk? Megkülönböztetett évforduló-e az 50. születésnap? A lustaság fél egészség, de mi van a másik felével? Kortünet-e a tespedés? Prioritások változása 50 felett.

Van-e válság 50 fölött?

Előadásom arra ad választ, mennyire érintette és érinti a gazdasági válság az 50+ korosztályt? Egy fejlett piacon élő fogyasztót is megérint a válság, de részben korábbi megtakarításaiból, részben pedig racionalizálódó fogyasztói magatartásából adódóan kezelni tudta a recesszió okozta problémákat. A kérdés az, hogy más-e a helyzet a magyar társadalomban és egy érett középkorú vagy idősebb állampolgár rendelkezik-e azokkal az erőforrásokkal, amelyek legalább stabilizálni képesek egzisztenciális helyzetét? Hozzászólásomban kitérek arra, hogy mennyiben módosult az 50+ korosztály tagjainak napi cikk vásárlása a korábbi időszakokhoz képest, hol próbálják megfogni a pénzt, s mennyiben tér el fogyasztói magatartásuk a "nagy átlag"-tól. 

Ciki és menő közelítés - értékrendek és gyökereik 50 év felett

Lázadó generáció új élethelyzetben... Miért nem jut vajon eszünkbe, amikor kommunikációt tervezünk, hogy a mostani 50+ célcsoport tagjai azok a nagy lázadók, akik áttörést vittek véghez a társadalmi közvélekedés számtalan területén. A csoport kohorsz-élményei, amelyek felidézésében magukra ismerhetnek, a szabadság, az ellenállás, a női szerepek újraértelmezése, a klisék elutasítása. Na, most viszont kapnak kliséket! Nézzük meg ilyen szemszögből ezt az egyre fontosabbá váló célcsoportot, megjelenítve értékeiket, felvetve trendpéldáikat, hátha mégis képesek leszünk empátiát kelteni a marketing szakemberekben.


 "Ááá, tévével úgyis elérjük őket!" - avagy az 50+ médiafogyasztása Magyarországon

Igaz-e a sokat hallott tétel vagy csak városi legenda? Mi van a tévén túl? Nézzük, mit néznek (olvasnak, hallgatnak)!

  50 + SZEX = 100

A SZEX ér neked ennyit? Vagy vége a dalnak? Második menet: mire


A SZEX ér neked ennyit? Vagy vége a dalnak? Második menet: mire készülsz/mire készülhetnél? Mi az az előrecsomagolt potenciál? Mennyire terjednek a szexualitás modern kihívásai a generációk között? Létezik-e és hogyan érhető el a második menet közönsége?

Sweet sixty - avagy, mostohagyerek-e a fogyasztó 50 felett?

Az 50+ fogyasztói réteg hűséges a fiatal korukat végig kísérő márkákhoz. De vajon ez kölcsönös?

Kommunikáció egyszerűen - az Emporia-történet

Egyre szükségszerűbb, hogy a mobilkommunikációs eszközökre a korábban megszokott technológia fejlődésre koncentráló nézőpont helyett a felhasználó, fogyasztó hétköznapi igényeihez alkalmazkodó irányból tekintsünk. A termékeket népszerűsítő kommunikációs anyagokban a különböző három betűs szavak helyett újra előtérbe kerülnek a használhatóság szempontjából lényeges információk. Bizonyos szegmensekre - mint például az 50 év felettiek korosztálya -, kevésbé fókuszálnak a mobiltelefon-gyártók, pedig pont a fogyasztók igényeinek fokozott figyelembevételével lehet itt is eredményeket elérni. Ez utóbbi úton halad már évek óta az osztrák Emporia Telecom.

A konferenciát március 31-én rendezik Budapesten, a Magyar Telekom székházában.

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART