2013.
április
23. 10:33

Reklámtorta: Az 50 év felettiek kereskedelmi megítélése

Címkék:
reklám A legutóbbi népszámlálási adatok alapján kimutatható, hogy a magyar társadalom öregszik, ennek ellenére az ötven éven felülieket nem „támadják” annyi reklámmal. Mi lehet ennek az oka, és miért lenne értelme ezt a korcsoportot kiemeltebb helyen kezelni?

Barta Zsolt, és Iglódi Csaba beszéltek erről a témáról a Mokkában, többek közt megemlítve, hogy a rendszerváltás körül a mai ötvenesek voltak a kiemelt célcsoport (akkoriban voltak harminc év körül), ám ez mintha kőbe vésődött volna. Régi, rossz beidegződés a reklámszakmában, hogy ez az a korosztály, amelyik nem vásárol, nem fogyaszt, de ha mégis, akkor a már kialakult szokásaik rabjai. Ugyanakkor a társadalmi helyzetük, illetve a hátuk mögött lévő leélt élet alapján ők azok, akiknek mostanra már igen komoly megtakarításaik lehetnek, kevesebb felelősséggel – a gyerekek már kirepültek – valamint ők is „csak emberek” azaz vásárolnak élelmiszert, ékszereket, utaznak, szolgáltatásokat vesznek igénybe, stb..

Ezzel szemben ugyanakkor a kifejezetten ennek a csoportnak készült reklámok jelentős része gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket és más efféle „lehangoló” termékeket ajánl nekik, amin a változtatás még önértékelési szempontból is fontos lenne – azon túl, hogy tényleg komoly „elkölthető” forrásokon ülnek.

A szakemberek véleménye szerint a médiának erre a célcsoportra szabott tartalmakat kell előállítani, mivel teljesen más életstílust tartanak fent, mint a fiatalok. És bár más az értékrendjük, és az életvezetésük, ugyanolyan jól meghatározható az életmódjuk és a szükségleteik is - erre kell ráérezniük a cégeknek.

Forrás: TV2.hu

Vissza
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART