2012.
május
23. 15:30

Személyre szabott mobilgondozás

Címkék:
segítő telefon A MOHAnet és a Hilfswerk összeadta műszaki és gondozási know-how-ját. A szolgáltatásokhoz a Microsoft nyújtja az informatikai platformot. Kérdés, lesznek-e megfelelő finanszírozási formák, hogy a méltó időskort támogató megoldások itthon is elterjedjenek.

Jelenleg Magyarországon mintegy 600 ezer ember szorul ápolásra, és a társadalom öregedésével ez a szám növekszik. Nagyon sok idős, beteg ember ellátása nem kielégítő, ezen a helyzeten mihamarább változtatni kell. Meg kell találni a megfelelő finanszírozási formákat, továbbá olyan segítő-, gondozóhálózatokat kell kialakítani, amelyek munkáját a korszerű infokommunikációs eszközök és alkalmazások is segítik. Erre a feladatra vállalkozik az a három társaság, amely sajtótájékoztatón ismertette elképzeléseit és rendszereit: az eszközfejlesztő- és megoldásszállító MOHAnet Mobilsystems Zrt., az idősgondozással foglalkozó Hilfswerk Hungary, valamint a platformot a felhőből szolgáltató Microsoft.

A MOHAnet olyan mobileszközöket fejlesztett, amelyeket az idősek könnyen tudnak használni. A készülékek nagy méretű érintőkijelzője rezisztív elven működik, tehát a nyomást érzékeli, azaz száraz ujjal is használható. A menürendszer változtatható, akár egészen egyszerű piktogramok is segíthetnek az eligazodásban. A mobilkészülékek alkalmazásával megoldható a valós idejű mozgáskövetés, a vészjelzés, valamint a terápiakövetés is. Diszpécserszolgáltatás igénybevétele esetén a központi szoftver – helyszíni RFID-korongok és vonalkódos azonosítás segítségével – pontosan dokumentálja a házi gondozást.

A Hilfswerk Hungary független, non-profit társaság 2010-ben jelent meg Magyarországon. Anyavállalata 95 ezer fizető ügyfelet gondoz Ausztriában, továbbá egyéb fizetős és önkéntes szolgáltatásokat is nyújt bel- és külföldön egyaránt. Egyik fő szolgáltatása, hogy úgynevezett felügyelt lakásokat üzemeltet, kifejezetten idősek számára kialakított apartmanházakban. A szolgáltatásokhoz a műszaki hátteret a MOHAnet rendszere nyújtja. Magyarországon az elmúlt két évben piackutatást végeztek, rövidesen pilotüzemben elindítják szolgáltatásaikat. Folyamatosan keresik a finanszírozási megoldásokat és a szponzorokat. Az Aegon Biztosítóval már megállapodtak egy előtakarékossági termékről.

Sem a gondozóhálózat, sem az alkalmazások üzemeltetőjének nem profilja az informatikai infrastruktúra biztosítása, ezért a partnerek a Microsoft szerverplatformja mellett döntöttek. Így elmaradt az egyszeri beruházási költség, és havidíjért, PaaS (Platform as a Service) alapon jutnak hozzá a Windows Azure platformhoz. Ráadásul a kapacitás az aktuális igényekhez igazítva növelhető. Ugyancsak az Azure-ra építve indult el nemrégiben az az egészségfelügyeleti közösségi portál (www.telemedbook.com), ahova bárki feltöltheti egészségügyi adatait (vérnyomás, hőmérséklet, gyógyszerek stb.), majd megoszthatja azokat családtagjaival, háziorvosával stb.

Forrás: computerworld.hu

Vissza
2011.
február
17. 13:38

Mobilok időseknek

Mobilok időseknek Az osztrák Emporia Telecom idén is megjelent mobiljaival, amelyeket kifejezetten idősebb felhasználóknak terveztek – vagy azoknak, akik rosszabbul látnak, esetleg nehezebben boldogulnak az apró gombokkal.
Tovább
2012.
május
04. 12:20

Mobiltelefonok az egészségünkért

Mobiltelefonok az egészségünkért A technológia adott, hogy egy mobileszköz, valamint az arra épülő alkalmazások segítsék az idősek, betegek, rászorulók, de akár az egészséges életre törekvők, a sportolók napi életvitelét. Hazai fejlesztőkből sincs hiány, ám a termékké válás, a megfelelő üzleti modell kialakítása még komoly gondot okoz.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART