2011.
március
15. 16:49

Túlsúly ellen mozogjunk napi 1 órát!

Címkék:
kövér futó Szó sem lehet kandalló előtt ücsörgő nyugdíjaskorról, egy nemrég nyilvánosságra hozott kutatás eredménye kijózanító adatokkal szolgált arról, mennyit kell mozogni, ha idősen sem akarunk elhízni – röviden: sokat. A nem diétázó idős nők számára legalább napi egy óra testmozgás szükséges ahhoz, hogy jó formában maradjanak – azok esetében, akik túlsúllyal küzdenek pedig még ennél is több a napi kötelező mozgásmennyiség.

A Harvard Egyetem kutatói a Journal of the American Medical Association hasábjain jelentették meg eredményeiket, amelyekből persze az is kiderült, hogy ha nem is cél a karcsú alak idős korban, akkor is érdemes a testmozgást rendszeressé tenni az időskori mindennapokban, mert számos betegség kialakulásának kockázata is csökkenthető. A kutatómunka során 34 079 középkorú nő életmódját és testsúly-gyarapodását követték 13 éven keresztül. A résztvevők többsége nem fogyókúrázott a kutatási időszak alatt, átlagos testsúly-gyarapodásuk pedig 2,72 kg volt. Azok, akik egészséges súlyúak voltak - 25 vagy annál alacsonyabb testtömegindex – és a vizsgálat ideje alatt nem gyarapodott a súlyuk, naponta legalább egy órányi közepesen erős testmozgást végeztek. A felmérésben résztvevő hölgyeknek ez mindössze 13%-ára volt igaz. A már a kezdetekkor is túlsúlyos nők hiába végeztek hasonló mennyiségű mozgást naponta, ez nem volt már elegendő ahhoz, hogy ne hízzanak tovább.

Ezek az eredmények megmagyarázzák, miért fordul elő az, hogy étrendjükre figyelő, rendszeresen testmozgást végző nők is küzdenek a lassan, de biztosan megjelenő plusz kilók jelenségével. Ugyanakkor megerősíti azt a korábbi kutatási eredményt, amely 2002-ben született és röviden azt foglalta magában: minden felnőttnek szükséges volna napi 60 percnyi testmozgást végeznie.

A kutatók ugyanakkor azt is hangsúlyozták, a testmozgás önmagában nem elég, hiszen a megfelelő étrendet is szem előtt kell tartani, mivel idősebb korban a plusz kilókat sokkal nehezebben tudjuk leadni.

Forrás:Medipress.hu

Vissza
2010.
január
28. 10:23

Így öregedhetünk egészségesebben

 Így öregedhetünk egészségesebben Az Archives of Internal Medicine szaklapban közzétett négy tanulmány szerint a rendszeres testedzés segít abban, hogy idősebb korunkig megőrizzük testi és szellemi egészségünket.
Tovább
2011.
március
06. 17:17

10 ok, amiért nem öregszenek és híznak el a japán nők

10 ok, amiért nem öregszenek és híznak el a japán nők Az elmúlt 25 évben a japán nők tartották a várható élettartam világcsúcsát: átlagban 86,4 évig élnek. De nemcsak a nők, a férfiak is világelsők ebben a világ 192 nemzete között. Ennek oka nagyrészt az egészséges étrendben rejlik. Az alábbiakban megadjuk a japán receptet ahhoz, hogy aktívan és egészségesen élhessen egészen késő öregkoráig.
Tovább
2010.
november
17. 10:45

7 jótanács a csontok egészségéért - nem csak időseknek

7 jótanács a csontok egészségéért - nem csak időseknek A csontritkulás főként a nőket érintő népegészségügyi probléma, bár a férfibetegek száma is jelentős. A betegség világszerte 200 millió nőt, azaz minden harmadikat érinti, amely szám szakértők szerint a lakosság elöregedése miatt 50 éven belül megduplázódhat. Magyarországon 600.000 nőt, főként 40-45 éves kortól, a változó kor bekövetkeztével, illetve utána veszélyeztet. Táplálkozási szokásaink megváltoztatásával és a rendszeres testmozgással sokat tehetünk csontjaink megfelelő szerkezetének fenntartásáért.
Tovább
2011.
január
11. 09:38

A járás sebessége az idősebbeknél összefügg a várható élettartammal

A járás sebessége az idősebbeknél összefügg a várható élettartammal A szakértők szerint a járássebesség mérése igen egyszerű és gyors módja lehet az egészségi állapot megállapításának idősebb pácienseknél.
Tovább
2010.
április
27. 20:45

A túlsúly idősebb korban sem törvényszerű

A túlsúly idősebb korban sem törvényszerű A kor előrehaladtával a kilók elleni küzdelem szélmalomharcnak tűnhet. A huszonévesen még látványos eredményeket hozó diéta az évek múlásával hatását veszti, úgy érezzük a plusz kilóktól már csak a koplalás menthet meg.
Tovább
2010.
január
27. 08:23

Dinamikus nagyi akar lenni? Mozgás!

Dinamikus nagyi akar lenni? Mozgás! A rendszeres testmozgás segít időskorban is fenntartani a testi egészséget és a szellemi frissességet - állapította meg több tanulmány.
Tovább
2009.
november
15. 14:41

Idősek táplálkozása: több fűszer, sok folyadék

Idősek táplálkozása: több fűszer, sok folyadék Lényeg a tápanyaggazdagság! Az időseknek kevesebb kalóriára, ellenben ugyanolyan sok létfontosságú tápanyagra van szükségük, mint a fiatalabbaknak. Fogyasszon sok gyümölcsöt, zöldséget (különösen hüvelyeseket: babot, borsót, stb.), teljes kiőrlésű gabonaterméket, tejterméket, sovány húst (és hústerméket), halat, tojást, valamint növényi olajat.
Tovább
Kapcsolat
Nemzeti Civil Alapprogram
A program a Nemzeti Civil Alapprogram támogatásával valósult meg.

Magyar Távirati Iroda

Kikötő pART